Temel Kampçılık Eğitimi – 1-2 Aralık 2018

Temel Kampçılık Eğitimini 1-2 Aralık 2018 tarihlerinde Maçka ilçesi Karahava Deresi mevkiinde 17 kişilik başlangıç grubunun katılımıyla başarılı bir şekilde tamamladık!

1.FAALİYETİN

1.Selçuk ARAS
2.Hamza GÜLSEREN
3.Esra EMET

2.YÜRÜYÜŞ YAPILAN ROTADA ZEMİN TANIMI: Kamp alanına kadar stabilize orman yolu.

3.HAVA DURUMU: 1.12.2018 Cumartesi; Yürüyüşe başladığımızdan itibaren hava hep yağmurluydu. Öğle saatlerinde şiddetini iyice arttırdı ve ara ara devam etti. Güneşin batmasıyla birlikte yağmur yerini kara bıraktı
2.12.2018 Pazar; Hava sabah saatlerinde sisliydi ara ara gökyüzü kendini gösteriyordu, zeminde ince bir kar örtüsü vardı. Öğle saatlerinde hava açtı, yağış yoktu.

4.KULLANILAN HABERLEŞME ARAÇLARI: Telsiz ve Telefon

5.ULAŞIM:
HAREKET YERİ VE SAATİ:
Ahmet Faik BARUTÇU Kütüphanesi, 8.30
VARIŞ YERİ VE SAATİ: Karahava Deresi mevki
KULLANILAN ARAÇ: Otobüs
UZAKLIK: 50 KM
BİREY BAŞINA ULAŞIM GİDERİ: 20 TL
ULAŞIM İLE İLGİLİ NOTLAR: Yöre halkı birden fazla yere Karahava dediği için konumu tam belirleyemiyorlar, hangi sapakta inmemiz gerektiğini önceden bilin (Hamsiköy hizasında Maçka-Zigana yolunda Keskin bir virajın oradaki düzlük((40°41’59.39″K , 39°28’5.71″D)) Kamp Alanı İse Resimde gösterdiğim Nokta(40°43’0.19″K , 39°27’44.00″D )

6.YÖRE HALKI VE ÇEVRE İLE İLİŞKİLER ve NOTLAR (ÇEVRE KORUMA VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER HAKKINDA): Gitmeden önce mutlaka jandarma ile irtibata geçiniz, yöre halkı ile muhabbet kurduğumda yabani hayvan popülasyonun fazla olduğunu söylediler. Kamp alanında orman işletmenin kulübesi var gerekli yerlere dilekçe yazılarak anahtarı alınabilir. Ve biz gittiğimizde çeşmeden su akmıyordu dereden su almak zorunda kaldık.

7.GÜNLÜK FAALİYET DÖKÜMÜ:
01.12.2018 CUMARTESİ
08:45 Ahmet Faik Barutçu Kütüphanesi önünden hareket ettik.
09:12 Maçka da 10 dakika mola verdik.
09:53 Karahava Yaylası sapağında otobüsten indik, yaklaşık 3 dakika sonra kamp alanına yürüyüşe başladık.
10:14 5 Dakika ihtiyaç molası verdik. (Susayan arkadaşlarım ve ben su içtik)
10:35 3 Dakika mola verdik.
10:52 Kamp alanına vardık. Çadırları kurmamız için 15 dakika verildi. (Şansımıza hava yağmurlu)
11:33 Kamp alanında toplandık. Yemek yapmamız için 1 saat süre verildi.
( Hemen hazırlıklara başladık, arkadaşım ocağı yakmak için dışarı çıktı o sırada bizde matrisimizde yazılı olan ilk öğünümüzün malzemelerini hazırladık ocak yandıktan sonra malzemeleri dışarda yemek yapan arkadaşımıza uzattık. Yemek hazır bayağı açıkmışız çok hızlı bitirdik yemeğimizi ve bu sırada su kaynağımızdan su temin edemeyeceğimizi öğrendik ve bu bizi bayağı üzdü bundan dolayı suyu dereden temin edeceğimiz söylendi .)
12:45 Faaliyet Sorumlusu 45 dakika sonra hazır bir şekilde kamp alanında bulunmamızı söyledi. Yürüyüşe başlayacaktık.
13:30 Yürüyüş için çadırlardan çıkıp kamp alanında toplandık, havanın kötü olduğunu ve bu havada yürüyüşün yapılamayacağı söylendi.
13:45 Çadırlara döndük ve bir arkadaşımız su ısıtmak için dereden su almaya gitti . Arkadaşımız geldiğinde ona ocağı verdik ve dereden aldığı suyu kaynatmaya başladı. Su kaynadıktan sonra çay ile karıştırıp içtik.
18:00 Acıkmıştık ve 2. Öğünlerimizi hazırlamak için bir an önce ocağı yakıp yemeği hazırlamak için işe koyulduk. (Bu sırada FS yat saatinin 20:30 ve Kalk saatinin 09:00 olduğunu bizlere duyurdu)
20:30 Artık yatma zamanı gelmişti, sıcak suyumuzu ısıtıp kahveyle karıştırdıktan sonra uyumak için tulumumuzun içine girdik. (Hava yağmurlu)

02.12.2018 PAZAR
00:00 Geçe yürüyüşü için sıraya girildi. (Yağmur dinmişti)
00:17 İhtiyaç Molası verildi (Isınmak için çember oluşturduk ve hemen çantalarımızdan termoslarımızı çıkartıp ve sıcak bir şeyler içtik)
NOT: Molası sırasında gökyüzünü izledik muhteşem bir görüntü vardı yıldızlara bakmaktan alıkoyamıyorduk kendimizi.
00:33 Kampa dönüş.
00:40 Mola verildi. (Biraz muhabbet ettikten sonra lider herkese bir numara söyleyip sırayla kamp alanına göndereceğini ve bize söylediği bu numarayı kamp alanında sizi bekleyen FS’ ye söyleyin dedi.)
01:37 Kamp Alanına geldim ve Çadırıma girip uyudum.
07:00 Arkadaşımız ocağı yakarken pompayı tam oturtmadığı için ocak birden alev aldı ve sıkıntı büyümeden hemen söndürüldü (Ancak son öğünümüzü yapmak için artık bir ocağımız yok kahvaltımızın bir kısmını şimdi tüketeceğiz)
09:15 Yürüyüş Başladı.
09.31 Mola verildi.
09:54 Mola Verildi. (Hatırlatma olarak yürüyüş tekniklerini sordular).
10:18 Mola verildi Front Point, French, Topuk Vurma gibi yürüyüş tekniklerini kullanarak önceden almış olduğumuz yürüyüş eğitiminin antrenmanını yapmış olduk gayet güzel oldu bilgilerimizi de tazelemiş olduk.
11:28 Mola verildi (Fotoğraf çekmemiz için 5 dakika izin verildi ve sonrasında ısınmak için bira araya toplanıp bir şeyler atıştırdıktan sonra toplu bir şekilde fotoğraf çekildik.)
11:35 Toplu fotoğraf çekimi sonrası kampa dönüş başladı.
11:41 Mola verildi.
12:14 Mola verildi (fotoğraf çekmemiz için 5 dakika izin verdiler. Fotoğraf çekildikten hemen sonra bir şeyler atıştırdık.)
12:43 Kampa Varış. (Çadırlara geçtik ve herkes son öğününü yemek için hazırlıklara başlarken bizim ocağımız olmadığı için bir şey yapamadık, sadece kahvaltıdan bıraktığımız birkaç kahvaltılık vardı onlarla idare etmeye çalıştık ve bu bize büyük bir ders oldu.)
13:00 FS Saat 15:00 da hazır bir şekilde kamp alanında olmamızı söyledi.
14:30 Çadırları toplanmaya başladık (artık ayrılık vakti gelmişti.)
15:10 Kamptan ayrılış.
15:50 Araca varıldı. (Çantaları aracın bagajına koyduktan sonra araca bindik ve yolculuk başladı.)
16:40 Kampüse varış.
16:45 Hasan Polat Spor Salonu Alt Katında Faaliyet Toplantısı Başladı.
18:45 Toplantı Sonu. Faaliyet sona erdi.
(Burkan AKYÜREK)

01.12.2018 CUMARTESİ

8.43 Kütüphane önünden hareket.
9.55 Yaklaşık 1 saat süren yolculuk sonunda karahava yaylası sapağında araçtan inerek yürüyüş sırasına geçtik ve kontrollerimizi yaptık.
9.56 Yürüyüşe başladık.
11.15 Çadırlar kuruldu
11.30 Yanlış kurulan çadır düzetildi ve çadır içi düzen yapıldı
11.40 Sıraya geçildi uyarılar yapıldı  ve yemek yapmak için 1 saat verildi
13.50 Dışarıda yürüyüş için sıraya geçildi fakat hava koşullarından dolayı çadırlara geri döndük .

02.12.2018 PAZAR
9.00 Yürüşe çıkılması için hazır olundu
9.40 Yürüyüş teknikleri eğitimi başladı.
10.18 Mola verildi
10.24 Eğitime devam edildi
11.28 Fotoğraf ve Yiyecek molası
11.40 Mola sonu ve dönüş için yürümeye başladık
12.43 Kamp alanına varış
15.00 Çadırlar toplanmış hazır bir vaziyette sıraya geçtik ve kamp alanını terk etmeye başladık.