TEMEL KAMPÇILIK EĞİTİMİ FAALİYET 31.11/01.12.2019

Temel Kampçılık Eğitimini 31 Kasım/1 Aralık 2019 tarihlerinde Maçka ilçesi Karahava Deresi mevkiinde 24 kişilik başlangıç grubunun katılımıyla başarılı bir şekilde tamamladık. 1.Grup arkadaşlarımızı tebrik ederiz.

FAALİYETİN

EREN BİLEN
MERVE ZEHRA TOPBAŞ
ELİF YILDIRIM

YÜRÜYÜŞ YAPILAN VE TIRMANILAN ROTADA ZEMİN TANIMI: Kamp alanına kadar orman yolu

HAVA DURUMU:  31.11.2019 cumartesi günü hava bulutluydu ara ara hafif yağışlıydı.

01.12.2019 Pazar günü hava sisliydi ve yağmur başladı. Öğleden sonra şiddetini artırdı.

KULLANILAN HABERLEŞME ARAÇLARI: Telsiz, telefon

ULAŞIM:

HAREKET YERİ ve SAATİ: KTÜ Ahmet Faik Barutçu Kütüphanesi, 8:30

VARIŞ YERİ ve SAATİ: Karahava Deresi Mevki, 9:45

KULLANILAN ARAÇ: Otobüs

UZAKLIK: 50 Km

BİREY BAŞINA ULAŞIM GİDERİ: 25 ₺

ULAŞIM İLE İLGİLİ NOTLAR: Hamsiköy hizasında Maçka-Zigana yolunda keskin bir virajın oradaki düzlük araçlardan inilecek yer.((40°41’59.39″K , 39°28’5.71″D))

Kamp Alanı İse Resimde gösterilen Nokta (40°43’0.19″K , 39°27’44.00″D )

YÖRE HALKI VE ÇEVRE İLE İLİŞKİLER (ÇEVRE KORUMA VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER HAKKINDA): Gitmeden önce mutlaka jandarma ile irtibata geçin. Kamp alanında orman işletmenin kulübesi var gerekli yerlere dilekçe yazılarak anahtarı alınabilir. Su kaynağı açık ve temizdi ama her zaman böyle olmuyor.

GÜNLÜK FAALİYET DÖKÜMÜ:

30.11.2019 CUMARTESİ

8:48 24 başlangıç grubu ve 12  eğitmenle Trabzon’un Karahava bölgesinde ilk kampçılık eğitimimizi almak üzere yola çıktık. Yaklaşık 25 dk. sonra Maçka’daydık orada kısa bir mola verdik eğitmenler jandarmayla konuştular.

9:44 Otobüslerden indik ve sırtımızda bize göre ağır ve ağzına kadar dolu (eğitmenler daha çantalarımızın malzeme alacak çok alanı olduğunu söylediler) çantalarımızla dağın tepesindeki kamp alanına doğru yola koyulduk. Yorulanlar oldu tabi ki ben de dahil. Arada kıyafet molaları verdik birkaç kez. Tam bittim artık dediğim anlarda geldiğimizi fark ettim. (çanta omuzlara gerçekten fazla baskı yapıyordu, bir de geriye doğru çektiğinden yokuş yukarı öne adım atmak hayli zorluyordu.)

10:57 Kamp alanına vardık. Çadır kurmak için kısa bir süremizin olduğu ve o süre sonunda çadırların içinde olmamız gerektiği söylendi. Bir şekilde herkes halletti, doğal olarak ufak tefek hatalarımız oldu. Çadırlarımıza girdik ve 1.öğün için hazırlıklara başladık kimi ocak yaktı yemekleri pişirdi, kimisi çadır içinde malzemeleri hazırladı.

14:00 Yemeklerimizi yedikten ve bir süre dinlendikten sonra belirlenen saatte hep beraber tepeye doğru yürüyüşe başladık. Yürüyüş esnasında arada molalar verdik.(yiyecek molası, kıyafet molası vs.) Manzara gerçekten müthişti ve orada bir fotoğrafım olmasını isterdim.

15:05 Yolun sonuna geldik ve yokuş olan bir arazide yürüyüş teknikleri hakkında soru cevap yaptı lider. Daha sonra o teknikleri uygulamaya başladık. Bir arkadaşımızın deyimiyle lokal anestezi😊(lokal santral) tekniğini uyguladık. Uzun süre orada yürüdük tüm teknikleri tüm rota seçeneklerini denedik, yaptık denebilir.

15:50 Yağmur yağmaya başlayınca geri dönüş yoluna koyulduk yolda bir çeşmede mola verdik su çok soğuktu ama içilmeye değerdi.

16:35 Kamp alanına ulaştık ve akşam yemeği hazırlığı için işe koyulduk. Eğitmenler ilk kamp için herkesin yemek konusunda başarılı olduğunu söyledi bence de öyleydi özellikle erkeklerde baya başarılıydı bu konuda şaşırttılar. 20:30 da yat saati olduğu söylendi. Biz de mecbur yattık ama uyumak biraz zor oluyor hem saat erken hem de çok üşüyoruz. Tam ısındık dalıyoruz dediğimiz anda FS’ nin sesiyle uyandık ve saat 12 de hazır olmamız gerektiği bilgisini aldık. O uyku mahmurluğuyla 15 dk. kala herkes bir şekilde dışarı çıkmayı başardı ama geç kalanlar da oldu tabii.

01.12.2019 PAZAR

00:00 Tepeye doğru yürümeye başladık yaklaşık 20 dk. sonra durduk ve çember oluşturup gökyüzündeki yıldızları seyrettik. Kampa dönmemizle birlikte herkes tulumuna girdi ve uykuya çekildi. Gece çok soğuk rüzgarlı ve sabaha karşı hafif yağmurluydu. (Çok üşüdük hatta donduk birbirimizi ısıtmaya çalıştık ama bende pek bir işe yaramadı rüzgarın da etkisiyle buz kesildik.) Toplantıda canlı rüzgarımız vardı bizim, dediler orayı pek anlayamadım ama eğer o rüzgar sandığımız insansa çok başarılıydı. Domuz çadıra dadandı sanıp bir ara yer değiştirdiğimi hatırlıyorum. Evin penceresi falan da çarptı bir kez o da hafif ürküttü ama uykuya devam ettik hazır ısınmaya başlamışken uykuyu bölüp onu düşünecek gücümüz yoktu. Bir şekilde geceyi sabah ettik.

6.30 ta tüm çadırların alarmları çaldı nerdeyse herkes aynı saate kurmuş. Çünkü Hazır Ol saati 8 di. Ama yağmur yağıyordu. FS, hazır ol saatinin 9 a çekildiğini söyledi. Herkes kahvaltısını yaptı, çoğu kişi sosis yaptı sabah tesadüf:)

09:00 Hazırlıklar tamamlandı ve çadırdan çıkıp sıraya geçtik. Biraz erken çıkmışız önceki gün dilimiz yandığından, ama bu seferde erken çıkmanın da yanlış olduğunu öğrendik.(hazır bulunuşluk:)) Bir türlü arayı tutturamadık ama bir dahakine tutturacağımıza inanıyorum. Lider yağmur yağdığından gideceğimiz yerin şu an tehlikeli olduğunu söyledi ve iptal oldu yürüyüş. Çadırlarımıza çekildik zaten yağmur devam ediyordu. Bol bol ocak yakmamızı söylediler ve biz de yakmaya çalıştık. Öğle yemeğimizi yedik ve artık çantaları da yavaştan toplamaya başladık. Birkaç saat yağmurun verdiği güzellikte çadırda vakit geçirdik, sohbet ettik, eğitmenler misafirimiz oldu.

14.30 gibi saat 15.00 te her şeyin toplanmış ve bizim de hazır olmamız gerektiği söylenince toplanmaya başladık yağmur zaten sürekli yağmaya devam etti ve hızını da arttırmıştı. Biraz erken çıkmışız çadırdan galiba 13 dk.:) ve ıslandı herkes, cezamızı çekmiş olduk.

15:00 Liderin konuşmasından sonra filamalarla birlikte toplu fotoğrafı çekildik çöplerimizi topladık.

15:20 Otobüslere binmek üzere yola koyulduk. Yokuş inmek kolaydı ama ıslanmak üzücüydü. Yapacak bir şey yoktu maalesef, otobüse binince gerçekten sırılsıklam olduğumuzu anlamamız kısa sürdü.

16.00 da araçlar kalktı nerdeyse yol boyu herkes uyudu.

17:00 Okula ulaştık ve eğitimimiz başarılı bir şekilde tamamlandı. Herkes memnun kaldığını söyledi yorucu ama çok keyifli bir eğitimdi. Kazanılan tecrübeler özgüven ve mutluluk verici.

Eğitmenlerimize ve KTÜDAKS’ a teşekkür ederiz.

(Özlem USLU)

31.11.2019 CUMARTESİ

08:48 Faik Ahmet BARUTÇU Kütüphanesi önünden hareket ettik.

09:14 Maçka merkezde 10 dk mola verildi.

09:44 Karahava Yaylası sapağında servislerden inildi.

09:55 Çantalarımızı yüklendik ve son kontroller yapıldı.

10:05 Yürüyüş başladı.

10:18 4 dk kıyafet molası verildi.

10:57 Kamp alanına varıldı ve çadır kurmaya başlanıldı.

11:27 Çadırlar kuruldu ve herkes çadırlarında beklemeye başladı.

11:34 Yemek hazırlığı ve dinlenme

13:30 Yemek ve dinlenme bitti eğitim hazırlığı  yapıldı.

14:00 Yürüyüş için çadırlardan çıkıp kamp alanında toplandık.

14:08 Yürüyüşe başladık.

14:20 4 dk kıyafet molası verildi.

14:40 10 dk ihtiyaç molası verildi.

15:05 Eğimli bir arazide yürüyüş tekniklerini kullanarak önceden almış olduğumuz yürüyüş eğitiminin antrenmanını yaptık.

15:49 Eğitim bitti, kamp alanına dönmek için yürümeye başladık.

16:10 10 dk atıştırma molası verildi.

16:36 Kamp alanına vardık. Yemek yemek için herkes çadırlarına dağıldı.

16:44 Yemek yapmak için bir arkadaşımız çadırın dışınna çıkıp ocak yaktı.

18:45 Yemeklerimizi yedik. FS yat saatinin 20:30 ve hazır ol saati 08:00 olduğunu bizlere duyurdu.

20:30 Yat saati

23:45 15 dk içinde hazır olmamız söylendi.

01.12.2019 PAZAR

00:00 Sıraya geçildi ve lider konuşma yaptı.

00:07 Tepeye yürüyüş başladı

01:20-02:30 arası varılan noktadan kamp alanına döndük.

06:30 Kalkış

08:00 Eğitime hazır olarak sırada bekleme saati ancak bazı aksaklıklardan dolayı 1 saat ertelendi.

09:00 Hazır bir şekilde çadırlardan çıkıp sıraya geçtik.

09:18 Hava durumunu kötü olması nedeniyle eğitim iptal edildi dönüş vaktine kadar çadırlarda bekledik ve bol bol ocak yaktık.

14:30 civarı çadırlar toplanmış şekilde hazır ol saati 15:00 olarak verildi.

15:15 Liderin konuşması ardından toplu fotoğraf çekildik. Çevre temizliğini kontrol ettik ve araçlara binmek üzere yürümeye başladık.

16:00 civarı araçlara varıldı.

17:00 Ktü spor salonu yakınında araçlardan inildi ve toplantı için Hasan Polat Spor Salonuna gittik.

19:00 Toplantı yapıldı ve faaliyet bitti.