Doğankaya Kaya Tırmanış Eğitimi Raporu

Doğankaya Temel-Gelişim-İleri Kaya Tırmanış Eğitimi faaliyeti raporudur.

ADI: Doğankaya Kaya Tırmanış Eğitim Faaliyeti

BÖLGESİ: Trabzon, Akçaabat, Doğankaya

TARİHİ: 08-09 Nisan 2017

LİDERİ: Berkay HAN

FAALİYET SORUMLUSU: Ceyhun CÖMERT

RAPORTÖR: Ayşe Gülcan ÇOLAK

FAALİYETE KATILANLARIN LİSTESİ:

EĞİTMENLER: Berkay HAN, Mustafa ATEŞ, Mustafa ALTUN  EĞİTMEN YARDIMCILARI: Ceyhun CÖMERT, Erkan TAN, Enes Berk KARGI, Ferhat İNCEOĞLU, Gülşah ÖZLÜ, İsmail ŞAHİNBEY, İlknur ÜNLÜ

1. GRUP: Ali Gencehan ÇARDAK, Esra EMET, Firdevs HAŞÇAĞAN, Hüseyin KORKMAZ, Hamza GÜLSEREN, Selçuk ARAS, Tuğçe BAYRAK

1.GRUP: Ayşe Gülcan ÇOLAK, Ali ORUÇ, Ayberk KÖKÇE, Berati ŞENOL, Begüm KOLOĞLU, Batuhan Taha KAZDAL, Çağatay ÖZCAN, Elif YILDIRIM, Ezgi BECERİKLİ, Emirhan EKŞİOĞLU, Enes BEKCAN, Eren BİLEN, Fatih AKYÜZ, Hasan KARADAĞ, Hüsnanur TÜRE, Hilal TÖMEN, İrem ÜNERLİ, Kübra TEZCAN, Merve TOPBAŞ, Ömer Faruk EKER, Rümeysa TÜRKEŞ, Süveyda YALÇINKAYA, Sibel SARIGÜL, Şeyma KALAYCI, Zeynep YILMAZ

FAALİYETTE KULLANILAN TEKNİK MALZEMELER: Karabina, Kemer, Perlon, İp, Sikke, Takoz, Emniyet Aletleri

YİYECEK DURUMU: İki günlük yiyecek ve bir günlük opsiyon yiyecek

HAVA DURUMU:

RÜZGAR:

SICAKLIK:

BULUT:

NOTLAR: İncelediğimiz hava durumu raporlarına göre yağmurlu geçmesini beklediğimiz faaliyet güneşli bir havada başladı, yağmur ve kar yağışıyla devam etti.

KULLANILAN HABERLEŞME ARAÇLARI: Telsiz, Telefon

ULAŞIM:

HAREKET YERİ ve SAATİ: KTÜ 8:00

VARIŞ YERİ ve SAATİ: Çayırbağı Köyü 9:05

KULLANILAN ARAÇ:  iki adet servis

UZAKLIK:

BİREY BAŞINA ULAŞIM GİDERİ: 20 TL

ULAŞIM İLE İLGİLİ NOTLAR:

YÖRE HALKI VE ÇEVRE İLE İLİŞKİLER (ÇEVRE KORUMA VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER HAKKINDA): Yöre halkı maden rezervleri aramak amacıyla doğanın tahrip edilmesinden şikayetçi.

GÜNLÜK FAALİYET DÖKÜMÜ:

08.04.2017 Cumartesi

08:00 Sık sık kontrol ettiğimiz hava durumuna göre yağmur bekleniyordu fakat güneşli bir havada KTÜ Faik Ahmet Barutçu Kütüphanesi önünden yola çıktık.

9:05 Çayırbağı Köyü’ne ulaştık. İndiğimiz yerde bulunan köy bakkalından ekmek ve su ihtiyacımızı karşıladık.

09:25 Bulunduğumuz yerden kamp alanına doğru yola çıktık. Araba yolunda bir süre yürüdükten sonra patikaya geçiş yaptık. İşkizma geçidinden geçtik.

10:10 Geçidi geçtikten hemen sonra mola verdik.

10:20 Moladan sonra yolumuza devam ettik.

10:50 Kamp alanına vardık. Çadırlarımız için uygun yerleri seçip çadırlarımızı kurmaya başladık.

11:05 Herkes çadırlarını kurup çadırlara girdi. Hareket saati 12:00 olarak verildi. FS eşliğinde su kaynağına gidilip su alındı ve ocaklar yakıldı.

12:00 Teknik malzemeleri alıp çadırlardan çıktık. Yere serilen matlara bütün teknik malzemeler dizildi ve ihtiyaçlara göre dağıtıldı. 2. gruplar lider ve top-rope tırmanış uygulamalı eğitimi, 1. gruplar ip inişi eğitimi almak için farklı yerlere gitmek üzere kamp alanından ayrıldık. Hafif bulutlu havada kısa bir yürüyüşün ardından eğitim alacağımız yere ulaştık. Teknik malzemeleri matların üzerine dizdik ve kemerlerimizi giyip ihtiyacımız olan malzemeleri aldık. Kemerlerimiz ve malzemelerimiz kontrol edildi. İki ayrı hat için istasyon kuruldu.

13.13 Yapılan ilk inişin ardından sırayla iniş yapmaya başladık. İkinci hatta bulunan negatif eğim kayaya değmeden boşlukta iniş yapma deneyimini yaşamamızı sağladı. Bir saatin ardından ipte iniş eğitimini tamamlayanlar boulder yaptılar. İp iniş eğitimini tamamladıktan sonra pürsik sıkıştırma eğitimini almaya başladık ve boulder yapmaya devam ettik.

17:15 Eğitimin ortasında hafif çiselemeye başlayan yağmur şiddetlendi.

18:00 Eğitimini tamamlayanlar malzemeleri topladık ve beş arkadaşımızı eğitimlerini tamamlamak üzere orada bırakıp FS eşliğinde kamp alanına doğru yola çıktık.

18:07 Kamp alanına vardık. Kamp alanına vardığımızda yağmur dinmişti. Çadırlarımıza girdik ve ocak yakıp yemek hazırlamaya başladık.

18:44 Eğitimini tamamlayan arkadaşlarımız kamp alanına döndü. Arkadaşlarımız geldiğinde yağmur tekrar başlamıştı ve sis kamp alanına yaklaştı.

19:13 Yağmur şiddetlendi ve 19:40’da tekrar hafifledi.

20:00 Kar yağışı başladı ve 2. gruplar eğitimlerini tamamlayıp kamp alanına döndü. Tipi akşam boyunca sürdü.

21:23 Yat saati 10:00, hazır ol saati ise 6:00 olarak verildi.

22:00 Kamp alanı sessizliğe büründü.

09.04.2017 Pazar

06:40 Uyandığımızda kamp alanı karlarla kaplıydı. Eğitimimizin yarım kalacağı gerçeğiyle yüzleştik.

09:00 Toplanma saati 10:30 olarak verildi. Kahvaltımızı yaptık, çadırlarımızı topladık.

10:30 Gitmek için hazırdık. Eğitimimizin yarım kalmasının burukluğuyla yola çıktık. 1. gruplar olarak ilk kamp yaptığımız yerden geçerken ilk kampımızı hatırladık ve bütün kamp boyunca farkettiğimiz kampçılığımızın gelişmesi bizi mutlu etti. Biraz daha yürüyüp mola verdik. Bir şeyler içtik,atıştırdık ve fotoğraf çekildikten sonra tekrar yola koyulduk. 12:18 Otobüse bindik.