Kaçkar Temel Buzul Eğitimi 2016

22-25 Eylül 2016 tarihleri arasında Kaçkar Dağı’nda ‘Temel Buzul Eğitimi’ başarıyla tamamlanmıştır.

Faaliyet Raporu

Buzul kelimesi başta gözümü korkutsa da bu eğitimi almak için herkes benim kadar istekliydi. Sabah karar kılındığı üzere 7.20 de kulüp binası önünde toplandık daha sonra birlikte otobüse doğru hareket ettik, saat 8.00 da yemekhane önünden servis hareket etti. Yolumuz uzundu… 9.45 te benzinlikte 15 dakikalık bir mola verildi ve bizden daha erken gelen 2 arkadaşımızı oradan aldık. 10.20 de Çamlıhemşin’de ekmek su vs. ihtiyaçlarımız için bir mola daha verildi. 10.30 Çamlıhemşin İlçe Jandarma Komutanlığı’nda bilgilendirme amaçlı durduk. Tabi ki direk devam edemedik yol bozuk olduğu için 11.00 da Ayder de araç değişikliği yaptık. 11.45 te Yukarı Kavrun Şahin Pansiyondaydık, yarım saat oturduk ve çayımızı içtik. 12.15 te hareket ettik. 22 Eylül sabahı güneşli olan hava yerini yağmura bıraktı, bu hiçbirimiz için iyi olmamıştı. Yürüyüş esnasında artçıyla beraber iki kişi ekibi geriden takip etti. Kamp alanına vardığımızda saat 16.20 idi. Çadırlar hızla kuruldu, hava kapanmış yağmur iyice bastırmıştı. Islak bir şekilde çadırlara girdik ve ıslak kıyafetlerimizi değiştirdik. Yemek yaptık, uzun bir süre çadırda dinlendik. Yağmur ara ara durunca bazılarımız çadırdan çıkıp hava aldı. Gece soğuktu.
  Zor olacağını düşündüğüm bir eğitimdi. Sabah 5.00 da hazır ol saatiyle herkes ayaktaydı. Güneşin doğuşuyla buzula yürüdük. 6.30 da Büyük Buzul’daydık. Buzul için teknik malzeme hazırlamak için durduk. 3 saat buzulda kaldık. Teorik bilgilerimizi uyguladık. Herkes top-rope  buzul tırmanışını gerçekleştirdi, yan geçiş yapıldı, buz burgusu takmayı ve buz kazması kullanmayı öğrendi. 3 nokta – ana emniyet istasyonunu nasıl kurulur bir kez daha görmüş olduk. Buzulda kramponlarımın çıkması haricinde her şey iyiydi (trekking botun etkisi). Buzula giderken zorlu bir yürüyüş fakat eğlenceli bir eğitim oldu. 9.45 te buzuldan dönüyorduk çünkü kar yağışı başlamıştı. Daha çok kalmayı düşünürken erkenden bu eğitimin bitmesini istemezdim. Hızlı bir şekilde kamp alanına ilerledik.  10.30 da kamptaydık. Yağışlı olan hava yerini güneşe bıraktı. Bir kaç saat olsa da ıslak kıyafetlerimizi serip kurumaya bıraktık… Sonra tekrar yağış başladı bazılarımız yemek yaptı bazılarımız çadırındaydı. Akşama doğru başlayan kar yağışı arttı ama gece sıcaktı. Belki de o soğuğa rağmen en sıcak ve en rahat uykumuza daldık. Gece birkaç arkadaşımız rahatsızlandı bu yüzden kampın motivasyonu düştü.
   24 Eylül günü kar seviyesi 15-20 cm olduğu ve yağış devam ettiği için OFF günüydü. 1. Gruplar zirve yapamayacağı için ayrı çadırlara geçti. Rahatsızlanan arkadaşlarımızın ciddi bir durum oluşturmadığı sadece midelerini üşütüp bu nedenle mide bulantısı olduğu anlaşıldı.  Onlar için bol bol sıcak su ve çorba hazırladık. Ekip liderinin kararıyla 25 Eylül sabahı eve döneceğimize karar kılındı. Hasta olan arkadaşlarımızın iyi olması için elimizden geleni yaptık.
  25 Eylül sabahı saat 10.00 da, hareket saatinden önce kulüpçe fotoğraf çekindik. 10.00 da Şahin Pansiyon’a  hareket ettik. 10.55 de mola verildi ve 11.05 de inişe devam edildi.11.15 te kapıda mola verildi ve yavaşça sisin içine giriyorduk.11.25 hareketle 12.25 pansiyondaydık. 14.10 a kadar araçların gelmesini bekledik. Bu arada fotoğraflar çekip pansiyondaki hatıra belgelerini (resimler, flamalar…) gözlemledik.14.55 Ayder’de araçları değişerek 17.15 te KTÜ’deydik. Güzel bir eğitim faaliyetiydi. Hastalıklar ve hava şartları bize biraz zorluklar çıkartsa da bu sporun güzel yanı bu zorluklarla baş edebilmeyi öğrenmek ve sabretmek.