KIŞ TEMEL KAMPÇILIK VE GELİŞİM EĞİTİMİ 12-15 Ocak 2020

12-15 Ocak 2020 tarihleri arasında ”Kış Temel Kampçılık ve Gelişim Eğitimi” Zigana Dağı’nda başarıyla tamamlanmıştır. Ve Ali Kemal Kepenek zirvesi ile de taçlandırılmıştır. Eğitim alan tüm arkadaşlarımızı tebrik ediyoruz. Daha fazla fotoğraf için https://www.facebook.com/pg/ktudaks/photos/?tab=album&album_id=10157030506103806&__xts__%5B0%5D=68.ARBNIaInt6GMvf_AKBuJv0OXgDYraKK-FXX7waKbtOIBGxWoj65ENpNm6FNH4lrYH9gZNqUlG-Zzxy9ZrBu7ezf-eew3-pf5l0OBezOrKLVJcoGV_Smuvv7YgY-IK5os-wYwv_HCr80PQvzw-16DVxmULaHY1VU1dE00m-hCH9ccxBMeSmT2nxre3-sso8rYwfDPBFy5q-8wnwxNKgKH6rXjGg2IDbO7AG5vokFgtZ6MEmFN5H1yX0pyxpS859LPli3dTOo2wyqziP_xB4RXdW4pXDXGVeTtv_dRZWVeAjanfC53AX5qjrmTSOiQYIT6efLc1EHykyieUI7Z9yKO&__tn__=-UC-R sayfasını ziyaret edin

ZİGANA KIŞ TEMEL KAMPÇILIK VE GELİŞİM EĞİTİMİ FAALİYET RAPORU

1.FALİYETİN ADI : Kış Kampçılık ve Gelişim Eğitimi

BÖLGESİ: Trabzon / Maçka / Zigana

TARİH: 12-15 Ocak 2020

FAALİYET LİDERİ: Eren BİLEN

FAALİYET SORUMLUSU: Fatih AKYÜZ

RAPORTÖR: Mert BOZKURT(2), Merve LORASLI(1), Hakan ONAT(1)

FAALİYETE KATILANLARIN LİSTESİ:

18.Bayram ALi Aksoy

2.GRUP

1.Mert Bozkurt

2.Deniz Varol

3.Şirin Yılmaz

7.Kübra Tezcan

8.Merve Topbaş

9.Ömer Faruk Eker

2.YÜRÜYÜŞ YAPILAN ROTADA ZEMİN TANIMI: Kamp alanına kadar karlı, yer yer buzlanma olan zemin.

3.HAVA DURUMU:

12.01.2020: Hafif ama sürekli kar yağışlı.

13.01.2020: Lapa lapa ve sürekli kar yağışlı.

14.01.2020: Parçalı bulutlu yağış yok.

15.01.2020: Hava güneşli.

4.KULLANILAN HABERLEŞME ARAÇLARI:  Telefon ve Telsiz

5.ULAŞIM

HAREKET YERİ VE SAATİ: Ahmet Faik BARUTÇU Kütüphanesi, 8:15

VARIŞ YERİ VE SAATİ: Zigana, 9:15
KULLANILAN ARAÇ: Otobüs
UZAKLIK:  54 KM

BİREY BAŞINA ULAŞIM GİDERİ: 15 ₺

6.GÜNLÜK FALİYET DÖKÜMÜ

12.01.2020  PAZAR

08.16’da Faik Ahmet Barutçu Kütüphanesi önünden araçlarla hareket edildi. Yolculuk başlamadan önce sabah araca yetişme telaşıyla biraz gergindim. Sanki bu gergin hava bütün grup arkadaşlarımda var gibi hissediyordum. Galiba herkesin üzerinde ilk kış kampını yapacak olmanın heyecanı vardı.

08.30’da ekmek almak ve diğer ihtiyaçlar için mola verildi.

08.40’da tekrar hareket edildi.

09.15’de araçlar durdu ve yürüyüş rotasına doğru hareket edidi.

09.45’de kıyafet molası verildi.  (5 dakika)

10.00’da ihtiyaç ve kıyafet molası verildi. (3 dakika)

10.21’de tekrar ihtiyaç ve kıyafet molası verildi. (3 dakika)

10.51’ kamp alanına varıldı. Çadırlarımızı kurmaya başladık.

11.40’da kurulumu tamamlayıp çadırımızın içine geçtik. Maalesef çadır kurulumu içim verilen 15 dakikalık süreyi fazlasıyla aşmıştık.

11.54’te su kaynatmak ve yiyecek bir şeyler hazırlamak için çadırlarımızdan dışarı çıktık.

13.23 bivak kazmaya gitmek için hazır olundu.

13.45’de her grup bir eğitmen eşliğinde olacak şekilde 4-5 kişilik gruplara ayrıldık. Eğitmenler gerekli teorik bilgileri hatırlattıktan sonra bivağın girişini bizlere göstermek için açtılar. Daha sonra biz, grup arkadaşlarımızla beraber bivağı genişletmeye devam ettik. Hava soğuk biraz kar yağışlıydı. Kayak merkezinde pazar günü olmasından kaynaklı bir kalabalık vardı. Etraftaki insanlar şaşkınlıkla ne yapmaya çalıştığımızı soruyor, her geçen fotoğraf veya video çekmeye çalışıyordu.

17.20’de bivak eğitimi bitti ve kamp alanına doğru harekete geçildi.

17.30’da kamp alanına vardık.

20.30’da dağ evine hareket edildi. Eğer dağ evi olmasaydı asla ısınamayacağız diye korkmuştum.

21.45’de kamp alanına hareket etmek için dağ evinden ayrıldık.

00.25’de bugünkü bivak ekibine bizim seçilmiş olmamızdan dolayı kız çadırı olarak hepimiz yola koyulduk.

00.35’de bivak yapılacak yere varıldı. Bivak yapımımız bittiğinden beri hiç durmadan kar yağmıştı bu yüzden her yer toz karla kaplıydı. Bivakların üzerinin bir miktar kapandığını görünce belki vazgeçilir ve geri döneriz diye düşünmüşüm ama öyle bir durum olmadı. Göktuğ ,Alp, Şevval, Simge, Hava ve ben bir süre halka yapıp ısınmaya çalışarak bekledik.

01.30 Hava ile ben bir  bivağa yerleştik. Bivağa yerleşmeden önce tedirginlik yaşıyorken FS’nin teskinleriyle biraz sakinleşmiştim. Fakat bivağın biçimsizliği tam bir hayal kırıklığıydı. Bu durum içeriye yerleşmemde fazlasıyla zorlanmama neden oldu.

13.01.2020 PAZARTESİ

07.00 bivaktan çıkış. (Hava hala kapalı)

07.10 dağ evine gidiş. Burada eğitmenlerin verdiği sıcak içeceklerle kendimizi biraz ısıttık.

07.45’te dağ evinden ayrıldık. Kamp alanına doğru yola koyulduk.

09.30 eğitim için hareket saati.

09.40’da düşüş eğitimi başladı. Baş aşağı sırt üstü, baş aşağı yüz üstü, baş yukarı sırt üstü ve baş yukarı yüz üstü düşme şekillerinin her birinde nasıl hareket etmemiz gerektiğini her bir eğitmen uygulayıp daha sonra biz aynı şekilde uygulayana kadar bize de denettiler.

12.00 düşüş eğitimi bitti ve kamp alanına dönmek için hareket edildi.

12.20 kamp alanına varıldı. Önceki günkü insan kalabalığı artık kalmamıştı. Bu durum beni mutlu etti çünkü öbür türlü çok gürültülü bir ortam oluşuyordu.

14.35 de eğitim için hazır olundu.

15.00’da yürüyüş eğitimi başladı. Eğim yönü ve açısına göre kazmamızı nasıl kullanmamız gerektiğini öğrendik. Ve bunları uygulayarak bir süre lokal santralle tırmandık.

16.00’da kamp alanına inmek için hareket edildi. (kamp alanında jandarma kimlik kontrolü yapmak istediği için biraz acele bir şekilde dönmek zorunda kaldık.)

16.15’de kimlik kontrolü için dağ evine geçtik.

16.30 kamp alanına dönüş.

18.55’de ıslak eşyalarımızı kurutmak ve biraz olsun ısınabilmek için dağ evine geçtik.

20.30’da kamp alanına hareket ettik.

21.47 gece yürüyüşü için hazır olundu.

22.04’te ilk mola verildi

22.26’da tepede mola verildi (3 dakika)

22.34’te ihtiyaç ve kıyafet molası verildi.

22.45’de adını daha sonra öğrendiğimiz (disco) küçük beton bir barınağa ulaştık.

23.45 de discodan kamp alanına doğru harekete geçtim. Soğuğu kemiklerime kadar hissetsemde discoda güzel vakit geçirmiştik ve dönüş yolunda gece manzarası eşsizdi :)

00.00’da kamp alanına ulaştım.

14.01.2020 SALI

09.14 Eğitime gitmek için hazır olundu. (Hava önceki günlere göre biraz daha açıktı.)

09.30’da çığ eğitiminin yapılacağı alana doğru harekete geçildi. Kampın ilk gününden beri bizi yalnız bırakmayan (ilk gördüğümde ayı sandığım) köpek burada da yanımızdaydı.

09.37 ihtiyaç ve kıyafet molası. (3dakika)

10.38 çığ eğitimi başladı. Öncelikle çığ düşme riski yüksek gözüken vadileri tespit etmeye çalıştık. Bulunduğumuz bölgedeki karın durumu önce el testleriyle daha sonra kesici cisimle ve  blok keserek  test ettik.

11.00 yiyecek molası. (15 dakika)

11.28 ikinci mola (5 dakika)

11.58 çığ eğitimi sona erdi ve kamp alanına hareket edildi.

12.30 kamp alanına dönüş.

14.30 eğitime çıkmak için hazır olundu.

14.45’te hareket edildi.

14.55’de karda emniyet sistemleri eğitimi başladı. Daha önce teorik derslerimizde gördüğümüz tek kazmalı, çift kazmalı, üç kazmalı ve dead man emniyet sistemlerinin uygulamasını yaptık.

16.55’de eğitim sonlandı ve kamp alanına hareket edildi.

17.00 kamp alanına varış.

15.01.2020 ÇARŞAMBA

06.30da uyandık.

08.00 Ali Kemal KEPENEK zirve tırmanışı içim hazır ol saatimizdi fakat ben bu saatte hazır olamadım. Gece ayakkabılarımı çadırın içerisine almama rağmen  donduğu için giyilemeyecek bir vaziyetteydi. Bu nedenle ben zirveye katılamadım. Arkadaşlarım dönene kadar çadırda onları bekleyip biraz su kaynattım.

12.01’de zirve ekibi kamp alanına döndü. Zirve dönüşünde benim için bir zirve taşı getirmeleriyle biraz teselli oldum. Dönen arkadaşlarıma sorunca öğrendim ki bizi asla yalnız bırakmayan köpek onlarla beraber (belli bir yere kadar olsa da ) zirve yürüyüşüne de katılmış. Normalde köpeklerden korkan biri olmama rağmen bu köpeğin yanında kendimi çok güvende hissediyordum.

13.45 çadırlar toplanmaya başlandı.

14.00’da hazır olundu ve araçlara binmek üzere yola çıkıldı. Dönüş yolunda hava epey güneşli ve güzel etraf birazkalabalıktı.

14.27’de dönüş için araçlar harekete geçti.

15.35’de KTÜ kampüse vardık.

16.00’da Hasan Polat Spor Salonunda faaliyet toplantısına geçildi.

18.00’da toplantı bitti ve ayrıldık.

Merve LORASLI- Hakan ONAT

2.GRUP

12.01.2020 PAZAR

8:15 Günlerden pazar Ziganaya hareket başladı. Hava şu anlık kapalı, otobüste güzel bir müzik eşliğinde zigana yolundayız.

8:25 Maçka yolu üzerinde bulunan Taşfırını ekmek fırının önünde 10 dakikalık ara verildi.

9:15 Zigana yol ayrımına vardık. Burdan sonrasına yürüyerek devam ediceğiz. Hava hala kapalı ve soğuk.

9:46 5 dakikalık kıyafet molası verildi.

10:06 2 dakikalık mola verildi. Ekip arkadaşıyla çanta değiştirenler oldu ve kıyafetlerini düzenlediler.

10:22 5 dakikalık su molası verildi.

10:55 Kamp alanına ulaştık. Çadırları kurmaya başladık.

11:50 Herkese saat 13:15’te hazır olunsun komutu verildi.

13:30 Bivak kazmak için aşağıdaki yola indik. 6 tane bivak kazımı yapacağız.

17:20 Bivak kazma işlemi bitti, kamp alanına dönüyoruz.

17:30 Kamp alanına geldik. Hazır ol saat 7 olarak belirlendi.

18:30 Hazır ol komutu 20:15’e uzatıldı.

20:20 Dağ evine girdik. Islak kıyafetlerimizi serdik ve çay içtik.

22:15 Dağ evinden çıktık.

22:40 İleri bivak için lider ve 2. gruplar olarak disconun yolunu açtık.

23:30 Kamp alanına geri döndük, çadırlara girdik. Hazır ol saati 08:00.

13.01.2020 PAZARTESİ

08:38 Hazır ol saati 09:00’a alındı. Kazmalı düşüş eğitimi almaya gidiceğiz.

09:20 Kazmalı ve kramponlu düşüş eğitimi almaya gidiyoruz.

11:51 Eğitimden döndük oldukça eğlenceliydi. Saat 14.30 hazır ol talimatı verildi. Karda emniyet sistemleri kurmaya gidiceğiz.

14.30 Tüm kamp hazırlandı, yola çıkıldı. 1.ve 2.gruplar ayrıldı.

15:38 Ani bir şekilde gelen telefon ile eğitim yarıda kesip kamp alanına dönmemiz gerekti çünkü jandarmalar kontrole gelmişti. Dağ evine gittik, kimlik kontrolu yapıldı, daha sonra liderimiz herkes çadırlara ve saat 19:00’da toplanma talimatı verdi.

19:00 Dağ evine geldik. Dün gece bivakta kullanılan malzemeler ve ıslak kişisel eşyalarımızı kurutttuk. Çay içtik, muhabbet ettik.

20:45 Dağ evinden çıktık, gece yürüşü için saat 21.40’da discoya yola çıkıcaz.

21:45 Disco yoluna çıkıldı. Hava açık gökyüzünde dolunayın harika görüntüsü var.

22:26 2 dakikalık mola verildi.

22:34 3 dakikalık kıyafet molası verildi.

22:45 Discoya varıldı.

23:35 Discodan kamp alanına tek tek inilmeye başlandı. Discoda hep birlikte şarkılar söyledik.

14.01.2020 SALI

00:45 Discodan tek tek herkes aşağıya indi. İleri bivak ekibi discoda kaldı.

00:50 İleri bivak ekibi olarak disconun pencere ve kapısını kar ile kapatmaya başladık.

01:30 Karla kapatma işlemi bitti. Şimdi uyucağız.

05:00 Discodayız uyandık 3 kişiyiz, kamp  alanına inmek için hazırlanacağız.

05:48 Hazırladık. Kamp alanına doğru yola çıkıyoruz.

06:05 Kamp alanına vardık. Dağ evinde oturuyoruz. Bivak iyiydi.

06:54 Dağ evinden kalktık, kamp alanına geçiyoruz. Z makara eğitimi alıcağız 08:00 hazır ol saati.

07:14 Hazır ol saati 09:00’a alındı.

09:27 Eğitim alanına vardık. 2. gruplar olarak Z makara emniyet sistemi  eğitimi aldık.

14:00 Eğitim bitti, kamp alanına geldik. Havanın güneşli olması bizi  çok zorlamadı. Lider hazır ol saati vermedi. Şimdi yemek yiyip yeni gelecek olan talimatları bekliyoruz.

15:30 2.gruplar olarak ip birliğine girmek için çadırdan çıktık. 1.gruplar saat 14:30’da karda emniyet sistemleri eğitimi almaya gitti.

17:25 İp birliği eğitimi bitti. Eğlenceliydi, düştük kalktık dönüşte gün batımının kızıllığını izleyerek kamp alanına geldik. Şimdi ise su ısıtıcam.

23:00 Yat saati 00:30 olarak söylendi. Kalk saati 06:00 ve hazır ol saati 08:00 olarak söylendi. Yarın zirve günü 2 gündür hava güneşli güzel bir zirve olması dileği ile.

15.01.2020 ÇARŞAMBA

06:00 uyandık. Giyindik kahvaltımızı hazırladık, uykumuzu aldık, çay ve kahve hazırladık.

08:19 Herkes Ali Kemal KEPENEK zirvesi için hazır, yola çıkıyoruz. Hava rüzgarsız ve güneşli kampta 2 kişi 2.grup 2 kişi 1.grup kamp bekçisi toplamda 6 kişi bıraktık.

08:39 İlk molamız 5 dakikalık kıyafet molası ekibin durumu iyi bir şekilde devam ediyor.

09:09 İtfaiye kulesine vardık. Herkes yanındaki yiyecek ve içecekleri çıkardı paylaştık birbirimizle.

10:35 Ali Kemal Kepenek zirvesine vardık. Hava güneşli, ekipçe bir şeyler yiyerek fotoğraf çekildik.

11:05 Hızlı bir şekilde zirveden kamp alanına doğru inişe geçiyoruz.

11:25 İtfaiye kulesine vardık, nefes egzersizi için 5 dakikalık mola verildi.

12:01 Döndük. Eşyaları toplamaya başladık, saat 13:45te hazır olup geri dönüceğiz.

14:05 Herkes hazır çantlar sırtlandı. Otobüse doğru yola çıkıyoruz.

14:27 Otobüs geldi, çantaları yerleştirdik. Yola çıktık kampüse doğru arkamızda enfes zigana manzarasını bırakarak.

15:23 Ahmet Faik BARUTÇU Kütüphanesine vardık. Kulüp odasına geçip toplantı yapacağız.

19:47 Toplantı ve faaliyet sağ salim bitti. Daha güzel kamplarda  görüşmek üzere.